יום שלישי, 27 בנובמבר 2012

10 דרכים לעורר את המוזה ולמצוא השראה

לפעמים אין לנו אפשרות לצאת לחופש, להתאוורר באמת.
להתנתק מהכל ולהתרכז בתהליכים היצירתיים שהיינו רוצים שיתרמו לנו ליצור.
אחריות, מחוייבות, עבודה, ארועים.
הכל נופל עלינו והשבוע הולך ונגמר ולא הספקנו להתקדם באמת.
לפעמים גם אם לוקחים את החופש ההוא בדיוק כדיי למצוא את ההשראה לאותו תהליך יצירה מתבקש, דווקא בתוך השקט והרוגע, המוזה גם יוצאת לחופש.
זו בדיוק הסיבה שהיום, החלטתי לחשוב לעצמי ולכם, מה אפשר לעשות, ממש בקטנה, וללא הרבה מאמץ או הוצאה כספית, לגרום למוזה שלנו להצטרף אלינו או אולי למצוא השראה ברגעים הקטנים של שיגרת היום-יום:

1. למשך שלוש-חמש דקות שימו את השיר האהוב עליכם ביותר וריקדו לצליליו.

2. חממו מים בקומקום, כן, זה שאומר לכם בוקר טוב כשעוד לא התעוררתם, והשקיעו בכוס קפה / תה / שוקו מיוחדים ביותר, הוסיפו קצפת או אולי קינמון, שתו חליטה מיוחדת או אפילו רק כוס אחרת שתעשה תחושה שונה ולא שיגרתית.

3. באמצע היום, עצרו בפיצוציה הקרובה ובחנו את מדף הממתקים. חפשו את הממתק ההוא שאהבתם כשהייתם ילדים. קנו לכם את הממתק, צאו החוצה מהפיצוציה ושבו בקרבת מקום, באמצע הרחוב, על ספסל ולמשך כמה דקות, התענגו על חזרה קטנה לילדות. בלי לחץ, בלי למהר, פשוט לאכול ממתק.

4. גם קינוח מפנק עם כל התוספות יעשה את העבודה ולכמה דקות יגרום לכם להתרכז בעונג הצרוף ממתוק או חמוץ או מלוח, מה שאתם אוהבים, וברגע שמתפנקים, הכל נהיה יותר נעים ומשוחרר..

5. לפעמים סיבוב קטן בחנות ספרים או דיסקים עושה את כל ההבדל, ופתאום בלי קשר לכלום, ההשראה מגיעה.

6. צאו לטיול רגלי קצר בפארק הקרוב לביתכם. אבל בניגוד לכל הטיולים הרגילים והמוכרים, הסתכלו הפעם על דברים שלא ראיתם בעבר, חפשו צורות עלים חדשות, חפשו והקשיבו לציוץ ציפורים.

7. קומו מהמחשב, ממחברת הסקיצות, משולחן העבודה וצאו לעשות קניות בסופר. אבל לא רעבים, כי אז זה מפעיל משהו אחר לגמרי במוח, הסתובבו קצת בין המדפים ותסתכלו על המוצרים, על הצבעים, על השילובים, על האותיות, משהו בטוח יתעורר שם בתוככם מכל המבחר. (נ.ב- עובד נהדר גם בסופר פארם, למרות שאז אני לא מבטיחה שלא תצאו עם איזה מוצר קוסמטי חדש :)

8. ואפרופו מוצר קוסמטי, ריח, הוא אחד הדברים הכי מעוררים שיש, בכל התחומים יש לומר, אז אם זה בושם שאתם אוהבים שיש בבית, או פרח אהוב, או אולי אפילו תבשיל שמזכיר לכם את בית ילדותכם, תריחו, תעצמו עיניים ותתמלאו בתחושה הנעימה שהזכרון מביא איתו.

9. ניסיתי להמנע מלכתוב את זה, אבל באמת שאי אפשר, אין ולא קיים מקום יותר מעורר השראה מפינטרסט!
כבר מעל לשנה שאני מסתובבת ברחבי האתר המצוין הזה, ואני לא יכולה להפסיק! יום בלי קצת פינטרסט, הוא יום שלא לקחתי בו רגע לעצמי, רק אני והפינטרסט שלי! :)

10. ומעל הכל, העצה הטובה ביותר שאוכל לתת איך לעורר את המוזה הישנה ולמצוא השראה, תעזבו הכל, ולכו להיות קצת עם האהובים עליכם, אם הם בחדר הסמוך, פשוט, תשאלו לשלומם, תחבקו, תאהבו, אם הם קצת רחוקים, תרימו טלפון, תדברו, זה יעשה לכם הכי טוב.


מקווה שהצלחתי לעורר לכם את החשק לצאת ולמצוא קצת השראה..

יום נפלא!

4 תגובות:

איילת לנדאו אמר/ה...

נהדר! אחלה טיפים ואיורים מקסימים :) תודה!

נוכחת לפעמים אמר/ה...

מקסים מממש!!!

Unknown אמר/ה...

קסם! פוסט שעושה שמח בלב. ממש כך

אנונימי אמר/ה...

איזה אחלה פוסט!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...