יום חמישי, 23 במאי 2013

חמישי טיפוגרפי #124 - ניו יורק

השבוע בחמישי טיפוגרפי, אספתי לכם קצת טיפוגרפיה שווה ביותר שנתקלתי בה במהלך הטיול האחרון שלי לניו יורק.

הדבר הכי טיפוגרפי וחשוב שהיה לי ברשימת הMUST שלי לקראת הטיול היה פסל ה LOVE הידוע.
פעמיים הייתי בניו יורק ולא הספקתי להגיע אליו, בפעם השלישית אמרתי לעצמי שאסור לי לפספס אותו. בסוף הגעתי אליו גם בבוקר וגם בערב.

במהלך הפוסטים הבאים שיהיו קשורים לניו יורק, אשתף אתכם במיקומים המדוייקים של המקומות, לנוחיותכם.

פסל LOVE כתובת:  55st@Avenue of the Americas


הפסל פוסל ע"י האמן  Robert Indiana שמרבה להשתמש באותיות ומספרים בפסליו.
העיצוב של האותיות מחולקות ל LO וVE והתחיל בכלל כויז'ואל לכרטיס ברכה לחג המולד. (תמיד ידעתי שהכל מתחיל מכרטיס ברכה :)



הפסל נעשה בכמה שפות כמו כן גם בעברית.
לדעתי , זו יצירה טיפוגרפית חכמה ומרגשת.


נמשיך ליופי הטיפוגרפי שמלווה אותי בכל ביקור, ומאות אלפים רואים בכל יום.. הטיפוגרפיה של הסאבווי.
חוץ מהאותיות והמספרים של הקווים, שידועים בצבעוניותם הברורה, ובזכותם מאפשרת למליוני תיירים בכל שנה להתנייד בקלות בעיר, ישנם עיצובים נפלאים בסאבווי.
בכלל, כל ההתנהלות בסאבווי היא מאוד טיפוגרפית, השלטים המכוונים, שמות התחנות, המספרים, הכיוונים, הכל כל כך דינמי ועיצובי יחד!
בכל תחנה בה יורדים יש פיספסים מרגשים של שם התחנה. פספסים שעוצבו כשתחנות הסאבווי נפתחו ב 27 באוקטובר 1904!!!






צילמתי מעט מאוד מהיופי הזה.. אבל יש באינטרנט אין ספור אוספים של תמונות של השילוטים והפסיפסים הרבים בתחנות.

אם חשקה נפשכם לראות אומנות קצת אחרת במעמקי האדמה, אי שם מתחת לעיר הגדולה, בין כל קווי הרכבות המהירות.
כנסו לאתר הזה המפרט בנוחות את כל האומנות הקיימת בתחנות הסאבווי.
העניין הוא כזה, במהלך טיול או אפילו בחיי היום יום התזזיתיים, האומנות והפרטים הקטנים חומקים מעיינינו.
לכן, בפעם הבאה שאתם נכנסים לתחנת הסאבווי העמוסה, הרימו את הראש לקירות שמסביב ותוכלו להנות מאומנות של יותר מ 100 שנה!


חמישי טיפוגרפי שמח!! כמה כייף לחזור לכתוב! התגעגעתי.
פוסטים נוספים על העיר המדהימה הזו.. בקרוב מאוד !



כל הצילומים והעיצובים © ענבל גבור 







תגובה 1:

ציפי לוין אמר/ה...

מקסים וכל כך יפה, ונכון, ואני נכנסתי לאותיות של הפסל הזה, כמובן! סופש מקסים!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...