יום ראשון, 21 באפריל 2013

מדריך אישי על צילום בטיולים



גם אם אתם מטיילים בארץ וגם אם בחו"ל, הדבר החשוב ביותר לדעתי בטיול וחלק בלתי נפרד מההנאה, הם הצילומים.
לא אחת טסתי ליעדים רק  כדיי לצלם בהם. הפעם הראשונה שלי בניו יורק בכלל לא הייתה בשביל השופינג או המסעדות. טסתי רק אני והמצלמה.(כמובן שאח"כ גם הבנתי את עניין השופינג והמסעדות.) אבל בואו נחזור לצילום.

לא משנה איזו מצלמה יש לכם, SLR, קומפקטית, חצי מקצועית. אני מאמינה שיש כמה טיפים קטנים שיהפכו את תמונות הטיול שלכם להרבה יותר מרגשות, מעוררות השראה ומעלות חיוך אחרי הטיול.

* קומפוזיציה - למי שלא מכיר את המונח, מדובר במונח אומנותי הנוגע לסידור האלמנטים בחלל היצירה, צילום, ציור או עיצוב. הקומפוזיציה היא מה שגורמת ליצירה להיות מסודרת, מאוזנת או להיפך, א-סימטרית, מבולגנת או מעניינת.
כשאתם מצלמים בטיול, אחרי שמצאתם את האובייקט, בין אם זה אדם מעניין או צילום נוף, חפשו את הסידור המעניין או את הזוית המחמיאה ביותר , בדקו אם האובייקט צריך להיות באמצע או בצד, צלמו מלמעלה וגם מלמטה. שימו לב אם אתם רוצים להכניס לתמונה את אותו עמוד בצד ימין או אם לכלול את העצים בצד שמאל. בסוף תראו איזו קומפוזיציה עובדת הכי טוב.


 



* אור- תאורה טובה תמיד עושה את ההבדל. בעבר האמינו שאסור לצלם מול האור, כי זה מחשיך את האובייקט. אני מאמינה שההפך הוא הנכון, תאורה אחורית (תאורה מאחורי האובייקט) עושה המון, ותמיד ניתן להשתמש בפלאש שמוסיף במקרה כזה.
שימו לב כשאתם מצלמים, מאיפה השמש מגיעה, על מה האור נופל, ומה הוא מדגיש והשתמשו בזה.  במקרים של צילומי לילה, תמיד עדיף להישען על קיר או מעקה (בזהירות) או להניח את המצלמה על משהו יציב. כך התמונות יוצאות הכי חדות, גם בצילום ללא פלאש או בחשיפה ארוכה.




* נושאים מעניינים- אנשים מיוחדים תמיד נראו לי כאובייקט נפלא לצילום. אבל גם חלקים לא בולטים בטיול כמו התיק כשהוא מונח על הכיסא הפריזאי או עקבות הנעל שעל אדמת ההר שטיפסתם, יכולים להיות נושאים מרתקים. חפשו את תפיסת הרגע גם בנושאים סטטיים, ומצאו את הסיפור מאחורי.



* צבעים- כמו באופנה, גם בצילום, נגיעות של צבע חזק ובוהק או אפילו צילום של צבע אחד וגווניו, הם בדר"כ תענוג לעיניים. הצבעים לפעמים יכולים להיות הסיבה שהצילום עובד ומרגש. שימו לב לשילובי צבעים, פלטות צבעים מיוחדות יכולה לרגש יותר מהכל.





* טיפוגרפיה - כחובבת אותיות, אין דבר יותר נפלא ומעורר השראה מאותיות בשפה אחרת. לכן, אם אתם בחו"ל ונתקלתם בשלט ישן עם אותיות כתובות בכתב יד, או מספר של בית שמעוצב בצורה מיוחדת, צלמו את הטיפוגרפיה המיוחדת, זה מה שמעביר את השפה ושפת העיצוב של המקום.






* תנועה- על צילום תנועה אני אכתוב בקצרה, כי זה נושא ארוך מכדיי לקצר בפסקה בפוסט. אבל, גם תמונות מטושטשות של מונית צהובה, או שמלה צבעונית שמתנופפת יכולה להעביר את אותו רגע דינמי לתוך צילום סטילס אחד.




* חיי היום יום- כשאני מטיילת במקום חדש, אם הוא בארץ או בחו"ל, אני מנסה להעביר בתמונות את החיים של האנשים שגרים שם. את המקומות הלא תיירותיים, הקיוסק השכונתי, האיש על הספסל בפארק. בנוסף, אני מוודאת שאני מתעדת את כל הארוחות, והמקומות בהם הייתי, כדיי לא לשכוח.



* חלונות וחלונות ראווה- מקור השראה אדיר. עיצוב חלונות ראווה תמיד ריתק אותי וריגש אותי, לכן, כשאני נתקלת בחלון מעוצב אני לא יכולה שלא לצלם. זו אולי לא תמונה למסגור, אבל זה ללא ספק מעורר השראה. כתבתי כבר בעבר כמה פוסטים על חלונות ראווה 


דוגמא לצילום שכן שווה מסגור,  צילום פשוט דרך החלון שהפך בשנייה לרגע מרגש ומלא אוירה.



* הכי תיירותי - אתם בטח חושבים, מה אני צריך צילום של האייפל? ראיתי כבר כל כך הרבה. אבל, כשחוזרים מהחופש, והשיגרה חוזרת לעצמה, שוכחים איך המקומות נראים, וכשרוצים להיזכר מהעיניים שלכם, אין צילום שיעזור. אז, כן, צלמו גם את המקומות התיירותיים ביותר, כמובן, שוב, המלצה שלי, חפשו את הזווית האחרת, זו שלא כולם מצלמים ממנה. כדיי להפוך את הצילום לשלכם.




* הכי חשוב! שמישהו יצלם אתכם, הבעיה הכי גדולה של צלמים, אין להם יותר מידי תמונות שלהם בטיול. זה חשוב לא פחות מכל תמונה אחרת.







יאללה, בואו נצא לטיול.. ונצלם :)


**כל התמונות: ענבל גבור © כל הזכויות שמורות **

תגובה 1:

שרית כהן חכם אמר/ה...

מקסים. מתחברת מאוד.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...