יום שני, 15 בספטמבר 2014

על סקיצות והגשמת חלומות - ראיון עם חגי מרום

את חגי מרום הכרתי על פני דפי הפייסבוק, הוא העלה תמונה של איזה פריט וינטג' ונדלקתי!
ואז אחרי שהבנתי שיש לי עסק עם אספן וינטג' יותר מכור ממני, גיליתי שהוא מתחיל לעבוד על ספר שנקרא "ספר הסקיצות הגדול". והוא מחפש מאיירים ומעצבים עם מחברות סקיצות מלאות כל טוב.
מזה היה לי המון!!
וכך נפגשנו פעם ראשונה בסטודיו המגניב שלו, אז ברמת-גן, כיום במושב נווה ימין, ליד כפר סבא, וחיכיתי בקוצר רוח שפרויקט הספר ייצא לדרך!

בהתרגשות גדולה הפרויקט יצא לדרך השבוע ובעזרת הדסטארט ובמימון המונים, הספר החלומי הזה שנכנס לתוך נבכי נשמת 80 מאיירים שקשקשו סקיצות לעצמם, יימצאו את תחילת התהליך הפרטי שלהם בתוך ספר אחד שלם וגדול!




לרגל חגיגות תחילת המימון נפגשתי עם חגי, לדבר קצת על סקיצות, השראה והגשמת חלומות.

קודם כל למי שלא מכיר, ספר קצת על עצמך ...שמי חגי מרום, נולדתי בחיפה בשנת 1969 וגדלתי בקרית חיים.
אני זוכר רגעים קסומים מהילדות שלי כאילו הם התרחשו אתמול (אבל זה כבר ספר אחר, תתכוננו גם אליו…)למדתי במגמה לתקשורת חזותית באקדמיה לעיצוב ויצ"ו חיפה וסיימתי בהצטיינות בשנת 1996.
בשנת 2002 הקמתי סטודיו לעיצוב גרפי ובמשך השנים עיצבתי מאות רבות של אריזות בתחום המזון ומוצרי הצריכה.
אני אספן של אריזות ישנות, מוצרי צריכה ומשחקים וצעצועים ישנים.

בשנת 2002 פרסמתי ספר שירים בשם "אהובתי החדשה".
בשנת 2011 הוצאתי לאור את הספר "מחתרת הגרפיטי של תל-אביב", ספר שמציג כ-300 גרפיטי מעולים שצילמתי במשך 8 שנים על קירות תל-אביב.
לאחר שיצא הספר הזה, הקמתי הוצאה לאור שמטרתה הפקת ספרים העוסקים בתרבות הישראלית.
מאז, הוצאתי לאור מספר ספרים, ביניהם הספרים הבאים:
"מסטיק של פעם" (מאת חיים גרוסמן)
הי דרומה - משחקי הקופסה של פעם" (מאת חיים גרוסמן)
 "במהירות 45 - תולדות התקליטון הישראלי" (מאת ערן ליטוין)
"סיפורים קטנים, תקליטים גדולים" (מאת בועז כהן)

אני משתף פעולה רק עם אנשים שאני אוהב ומקיף את עצמי באנשים מוכשרים ומעוררי השראה.

מאיפה הגיע הרעיון לספר הסקיצות הגדול?
כשהייתי סטודנט אהבתי מאוד לעשות סקיצות. סקיצות היו השלב הכי כיפי, מייסר, מענג ומאתגר בו זמנית של הפרוייקט.
אני זוכר שהמורים הנפלאים שלי עמדו על כך שנעשה סקיצות ביד חופשית, בלעדיהן לא היינו יכולים להתקדם.
הייתי עושה כל הלילה סקיצות, לוקח אוטובוס לויצ"ו, תולה את הסקיצה על הקיר ומקשיב לכל ההערות של המורים לכל התלמידים.
סקיצות נפסלו, סקיצות התקדמו, סקיצות הושלכו לפח וסקיצות התעורר לחיים חדשים.
בעולם הסקיצות אין חוקים ואין גבולות, מומלץ ורצוי להמציא את עצמך בכל פעם מחדש ולהתנסות בדברים חדשים.
אני חסיד גדול של ספרי סקיצות מחו"ל וכבר כמה שנים אמרתי לעצמי שאני חייב להוציא לאור ספר שיציג סקיצות מובחרות של אמנים ישראלים.
הכל התחיל מפוסט תמים שהעליתי בפייסבוק ערב חג הפסח של השנה שעברה. הזמנתי את כל העולם לשלוח אלי סקיצות והוצפתי מיד בהמוני פניות להשתתף בספר.
מתוכם בחרתי כ- 80 מאיירים ומעצבים, נפגשתי איתם בסטודיו, הקלטתי את הפגישות וסרקתי את מיטב הסקיצות שלהם עבור הספר.

איך בחרת את המאיירים המופיעים בספר?
כמפיק וכעורך הספר, חיפשתי מגוון רחב ככל הניתן של משתתפים.
לאחר ששלחו את הסקיצות במייל, הזמנתי את האמנים הנבחרים לפגישה בסטודיו ושוחחנו על תהליכי העבודה שלהם.
היה לי חשוב לתת ביטוי ויצוג הולם לקשת רחבה ככל הניתן של משתתפים ולכן בחרתי במאיירים, מעצבים גרפיים, מעצבי מוצר, מעצבי טקסטיל ואמנים להשתתף בספר.


סקיצה של אנה דוכמן
סקיצה של אפרת חסון

מה חיפשת בסקיצות של המאיירים?
בסקיצות של המשתתפים חיפשתי ראשוניות, מקוריות, אמת פנימית, שימוש נרחב בטכניקות שונות, אומץ,בדיקת גבולות ויצירתיות.

למה אתה עושה סקיצות בימים אלו (חוץ מסקיצות לעיצוב הספר, כמובן)?אני עושה סקיצות לכל פרוייקט ופרוייקט - עיצוב שקית למרשמלו, ספר על צעצועים ישנים, לוגו לחברת הייטק - כל פרוייקט והסקיצה שלו.
בלי סקיצה שום דבר לא מתחיל לזוז.

איפה אתה מוצא את ההשראה שלך?

את ההשראה שלי אני מוצא בעיקר בנסיעות ליליות ארוכות ומהירות.

אני איש של לילה והרעיונות שלי אוהבים חשכה מדוייקת ומלאה בהשראה.


סקיצה של יהלי זיו


והנה הצצה לכמה עמודים ממחברות הסקיצות שלי (ששיתפתי בעבר בפוסטים על מחברת סקיצות והפסקת איור)





למימון הספר המרגש הזה כנסו להדסטארט של הפרויקט
ועזרו לחגי להגשים את חלום ספר הסקיצות הגדול שלו!

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...