יום שני, 30 בינואר 2012

אשה של השראה



1. שם: יעל אילן

2. כינוי חיבה: 
במשפחה קוראים לי יעולה . השם השני שלי אסתר, הוא לא בשימוש אבל אני אוהבת אותו.

3. צבע אהוב:
אין צבע שאני לא אוהבת, הצבעים הם חומר לעבוד איתו. (צהוב עושה אותי חיוורת, אבל זה צבע נפלא)

4. שיר אהוב:

וואו. יש כל כך הרבה. אבל מכיוון שבנשיות עסקינן, ובנשים שנותנות השראה, אז אחת מהן היא ללא ספק הזמרת הצרפתייה ברברה, ואחד היפים:
  




. 5 מילים שמתארות אותך: מי שאהב יאהב

ובהזדמנות הזו רוצה לדחוף עוד שיר שמלווה אותי כבר שנים.
את שלמה בר אני אוהבת מאז שאני זוכרת את עצמי.

שירת אישה 
מילים: אסתר ראב
לחן: שלמה בר

ברוך שעשני אשה 
שאני אדמה ואדם, 
וצלע רכה 

ברוך שעשיתני 
עיגולים עיגולים 
כגלגלי מזלות 
וכעיגולי פירות, 
שנתת לי בשר חי 
פורח, 

ועשיתני כצמח השדה 
נושא פרי 
שקרעי ענניך, 
מחליקים כמשי 
על פני וירכי 
ואני גדולה 
ומבקשת להיות ילדה, 
בוכיה מצער, 
וצוחקת, ושרה בקול, 
דק מן הדק 
כצרצר זעיר 
במקהלת כרוביך 
הנעלה 
קטנה שבקטנות 
אני משחקת 
לרגליך 
בוראי! 

6. אם מישהו שואל אותך מה את עושה בחיים, מה את עונה?

צלמת. ברור. הבעיה מתחילה כששואלים "מה את מצלמת?" והתשובה האמיתית היא שאני לא צריכה לצלם בשביל להיות צלמת. אבל לך תסביר. 
אז אני אומרת "חתונות, אירועים, משפחות, אוכל, תיאטרון, מאוד מגוון....טפו טפו" וזו התשובה הכי טֵרן-אוֹף שיש, הצעות לתשובה יותר טובה יתקבלו באהבה.

7.מה התחיל קודם העסק או הבלוג?
קודם הצילום, הרבה יותר מאוחר הבלוג ולפעמים אני נזכרת שזה גם עסק.

8. איך התחלת לעסוק במה שאת עוסקת היום?
בתמימות. לא ציפיתי לכלום. בדעבד, ברור שזה היה הדבר הכי נכון.

9. מה את הכי אוהבת בעצם היותך בלוגרית?
האפשרות לחשוף את מה שאני עושה להמון אנשים, כי בד"כ הצילומים שלי נשארים אנונימיים. הפידבקים. ועכשיו אני כבר לא צריכה לענות על השאלה "מה את מצלמת" אני יכולה להפנות לבלוג.

10. מה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי? 
זמן פנוי?? תזכירי לי מה זה?

11. חלום אחד שעוד לא הגשמת...
לעשות פרוייקט צילום דוקומנטרי מעמיק ובעל משמעות על איזשהו נושא שבטח קשור לנשים שאולי יכול איכשהו להשפיע על אנשים.
אה וגם שתהיה לי לייקה (יש לי אחת מ 1938 אבל קצת קשה לעבוד איתה)

12. מאיפה את אוספת את ההשראה שלך?
בעיקר מצלמים מוכשרים, ויש המון. אבל נדמה לי שכל מה שאני חווה/ רואה/ שומעת, נכנס לתוכי והופך לחומר, בכלל בלי שאני מודעת לזה.

13. ספרי לי על רגע משמח שקרה לך בעסק?
עסק זה מילה מצחיקה. משמח אותי כשאני מצלמת משפחה ואחרי כמה שנים, חוזרים ורוצים עוד, כי מרגישים שהשארתי להם משהו משמעותי. הרבה פעמים אנשים חושבים שהעניין הוא לצלם יפה. אבל זה לא מה שאתה עושה כשאתה צלם. כשאתה צלם אתה לוקח חתיכה מהחים ונותן לה חיי נצח. ואם יש לך לב אז אתה גם משאיר זכרון של אהבה. אני יודעת זה נשמע קצת פלצני, אבל זה ככה.

14. מה היית מייעצת למישהי בתחילת דרכה המקצועית?
לקחת אויר. זו ריצת מרתון. לא לשאול שאלות, לא להתלבט ללכת קדימה כמו סוס עם רטיות ולעשות עבודה טובה, כל הזמן  - זה הכי חשוב וזה מה שבעלי כל הזמן אומר לי "העיקר שתעשי עבודה טובה" הוא צודק.

15. תעבירי את זה הלאה, למי את רוצה לפרגן ואת מחשיבה אותה כ"אשה של השראה"?
זה קשה. כל הנשים בחיי הן נשים שנותנות לי השראה. כל החברות שלי חכמות, אוהבות, יוצרות, מתמודדות, שורדות.
רחל - הגננת של הבנות שלנו - כוהנת גדולה. ואפילו יש בלוג לגן, שדווקא אברמיק הגנן מגדל: http://bitanya-bitanya.blogspot.com/
פוסט בבלוג שלי על הגן ‪ http://yaelilan.wordpress.com/2010/08/08/%D7%9B%D7%9E%D7%A2%D7%98-%D7%92%D7%9F-%D7%A2%D7%93%D7%9F/


ביקשתי מיעל לשלוח לי תמונה אחת שלה ותמונה אחת של משהו שמעורר בה השראה.


תודה רבה ליעל על ההענות והשיתוף!

ממליצה בחום להיכנס לבלוג של יעל 

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...