יום שני, 22 באפריל 2013

שני דפוס ונייר #4 - שירלי רוב




במהלך שיטוטי הרבים ברשת הכרתי בחורה צעירה וכישרונית שמשלבת טכניקות דפוס עם רקמה ונייר ומשלבת חומרים וטכניקות בצורה מיוחדת שטרם נתקלתי בארץ.
שירלי רוב מייצרת מוצרים מיוחדים ואיכותיים במגוון טכניקות שפשוט הייתי חייבת להכיר אותה יותר.
ואין סיבה שאני אכיר אותה לבד.. לכן, קבלו ראיון רקום, מודפס ומלא השראה:


שירלי, ספרי לי קצת על עצמך, בת כמה, איפה את גרה? 
אני בת 30 וגרה במרכז תל אביב עם בעלי. גדלתי בקרית מוצקין ועברתי לעיר לפני כמעט 8 שנים כדי ללמוד עיצוב טקסטיל בשנקר.

* לא ידעתי ששירלי במקור מקרית מוצקין, מיותר לציין שגאוות קריה התעוררה בי פתאום! :)*

איך הכל התחיל? מתי התחלת לעצב את המוצרים המקסימים שלך?
לפני כשנה החלטתי לצאת לדרך עצמאית ולפתוח סטודיו לעיצוב. הרעיון הראשון איתו יצאתי לדרך היה שעון קיר רקום בעבודת יד שהמסגרת שלו היא חישוק רקמה ומשם באופן אורגני התפתחו מוצרים נוספים באותה שפה כמו השרשראות הרקומות וכריות הכלבים המודפסות בדוגמת רקמת צלבים.




מה היה המוצר הראשון בעיצבת?
למדתי בתיכון במגמת אומנות ובאחד השיעורים עיצבתי גוף תאורה עם אהילים מתחלפים וקראתי לזה Mood Light. הרעיון היה חמוד הביצוע הרבה פחות.
המוצר המשמעותי הראשון שעיצבתי היה במהלך לימודי בשנקר, בשיעור עם אורי צייג ראש החוג- מטריית שחפים. מטרייה מבד שקוף עליה מצוירים שחפים עם כנפיים בתלת מימד.



ספרי לי קצת על תהליכי העבודה?
עיצוב אצלי מתחיל תמיד ברעיון, באיזשהו וויז'ן, ומשם אני מתחילה להוריד אותו לקרקע. לעשות סקיצות, לבחון חומרים, טכניקות ומנסה לפשט ולדייק.


באילו טכניקות את משתמשת ואיזו טכניקה את הכי אוהבת?
כרגע אני משתמשת בשתי טכניקות עיקריות- רקמה והדפסה (הדפס משי ודיגיטלי), ושתיהן אהובות עלי במיוחד. בלימודים התמחיתי בהדפס משי, זה הבסיס שלי וכיף גדול מאוד עבורי. עבודה פיזית ומלכלכת. לעומת זאת הרקמה, אליה הגעת רק אחרי הלימודים, היא פעולה מדיטטיבית, מרגיעה ושונה מאוד במהות מהדפסה.







ספרי לי על רגע קשה בעסק ויותר חשוב, על רגע משמח במיוחד
כשאני חושבת על רעיון שנדמה לי מוצלח זהו רגע משמח במיוחד וכמובן שבכל פעם שמישהי או מישהו בוחרים לרכוש פריט בעיצובי, שיהפוך להיות חלק מהנוף שלהם, אני חשה סיפוק גדול. הקושי יכול לבוא לעיתים בצד הניהולי והטכני, קשיים איתם מתמודד כל בעל עסק קטן בארץ.




חלום אחד שעוד לא הגשמת..
הרבה חלומות.. אחד מהם הוא סטודיו הכולל סדנת הדפסה, חנות ובית קפה קטנטן כאשר חלק גדול מהפריטים כמו כלי האוכל, גופי התאורה וכמובן הטקסטיל, יהיו עיצובים שלי.
* הערות הבלוג: מחכה בקוצר רוח!! :) *





אחד המוצרים האהובים עליי אצל שירלי הוא כרטיס הברכה הרקום, שילוב נפלא בין רקמה, נייר ועבודת יד מרגשת!







תעבירי את זה הלאה, למי את רוצה לפרגן, מי מעורר בך השראה?
זאת רשימה ארוכה, יש בארץ המון כשרון. אני אציין שלושה מעצבים מוכשרים מאוד שיקרים לי גם באופן אישי-

*אסתר ילוז וליטל גולד- חברות טובות שלי מלימודי בשנקר, שתיהן נמצאות היום בארצות הברית. אסתר הקימה עם בעלה סדנת הדפסה וביחד הם בונים סטודיו מקסים לעיצוב טקסטיל. אסתר משלבת את הטבע שסביבה בעבודות שלה. אוספת צמחים ופרחים שהופכים למוטבים טקסטיליים קלאסיים מצד אחד ומזוהים איתה מצד שני. www.estheryaloz.com
ליטל גולד עובדת כבר תקופה בפילדלפיה, בחברת Free People, ובמקביל ממשיכה להתפתח, לפתח ולייצר אומנות מרגשת ומפעימה. www.litalgold.com

*איל באומרט- בעלי ומעצב גרפי מוכשר בטירוף שנותן לי בלי סוף השראה. eyalbaumert.com




** כל התמונות: שירלי רוב - כל הזכויות שמורות ** 

אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...